مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: در ایام پایانی منتهی به نوروز ۱۴۰2 هیچ مشکلی جهت تامین آب شرب مشترکین در سطح استان نداشتیم.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، مهندس خانی با اشاره به اقدامات انجام شده در روزهای قبل و پیش بینی همزمانی مصرف در این ایام گفت: با تلاش همکاران و اطلاع رسانی به موقع و همچنین برنامه ریزی های صورت گرفته، هیچگونه قطعی آب در شبکه های آبرسانی در سراسر استان نداشته ایم.
وی با اشاره به تلاش شبانهروزی برای تأمین و توزیع بهینه آب در ایام پیک مصرف، افزود: شهروندان با مصرف بهینه و صرفهجویی آب بهصورت مستمر و بهویژه در ایام پایان سال، ضمن جلوگیری از مواجهه با افت فشار، اطمینان از تامین پایدار آب را در شهروندان ایجاد خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال شهروندان محترم براساس یک سنت نیکو و دیرینه مبادرت به خانه تکانی وشستشو و نظافت وبهداشت منازل می نمایند همه ساله دراین ایام شاهد افزایش چشمگیر مصرف آب هستیم که نتیجه آن افت فشار شبکه آب در برخی از محدوده هاست که خوشبختانه با همکاری و صرفه جویی های انجام شده توسط مشترکین عزیز با هیچ گونه مشکلی روبرو نشدیم.
مهندس خانی با اشاره به نقش بانوان در مدیریت مصرف آب، تصریح کرد: رفتار بانوان در نهاد خانواده میتواند اصلاح الگوی مصرف جمعی را سبب شود؛ لذا برای جلوگیری از افت فشار و هدر رفت آب هنگام خانهتکانی و حتی سایر روزهای سال بانوان در مصرف صحیح و اصولی آب دقت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به هزینه استحصال، انتقال و توزیع آب شرب ادامه داد: در طول سال و ایام نوروز همکاران شرکت آب وفاضلاب استان برای توزیع آب بهداشتی ما بین مشترکین در شهر ها و روستاها بصورت شبانه روزی درتلاش بودند وخوشبختانه با سخت کوشی وتلاش شبانه روزی خدمات رسانی در زمینه توزیع آب بدون وقفه و بروز مشکل برای هم استانی ها انجام شد.
مدیرعامل شرکت آبفا آذربایجان شرقی در پایان اظهار داشت: مرکز ارتباط مردمی 122 در کلیه روزهای سال بصورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات و راهنمایی هم استانی های گرانقدر می باشند، لذا تقاضا می گردد در صورت بروز هرگونه مشکل و یا ارائه پیشنهاد و انتقاد سازنده با این مرکز تماس حاصل نمایند.