لوگو آب و فاضلاب آذربایجان شرقی
شعار سال
شعار سال
EN
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی شرکت
    • مدیران ارشد
    • چشم انداز، ماموریت و ارزش های سازمانی
    • خط مشی
    • راهبردها
    • چارت سازمانی
  • اطلاع رسانی
    • همایش و سمینارها
    • تالار گفت و گو
    • پرسش و پاسخ
    • شبکه اطلاع رسانی سروش
    • اولویت ها و فرصتهای سرمایه گذاری
    • بیانیه حریم خصوصی
    • دستورالعمل بروز رسانی سایت
    • بیانیه راهبرد مشارکتهای مردمی
  • شفافیت
  • ثبت و پیگیری شکایت
    • سامانه یکپارچه ثبت و پاسخگویی به « شکایات » و « گزارشات مردمی » وزارت نیرو
    • سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (111)
    • کانال های ارتباطی، دریافت شکایت و فرایند دریافت شکایت
      • فرایند رسیدگی به شکایات
    • پیشگیری، نظارت و مقابله با فساد
      • بیانات رهبری و ریاست جمهور در خصوص پیشگیری، نظارت و مقابله با فساد
      • برنامه های شرکت در خصوص پیشگیری، نظارت و مقابله با فساد
    • سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه (سجام)
  • سوالات متداول
  • ارتباط با ما
    • دسترسی به شرکت
    • اطلاعات تماس شرکت
    • ارتباط با مدیران ارشد
    • نظرسنجی و ارسال نظر
    • پیشنهادات و انتقادات
    • معرفی مسئول بارگذاری محتوای وبگاه

چشم انداز


شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی بر آن است تا با بهره‌گيري از منابع انساني کارآمد، توسعه تحقيقات کاربردي، فناوري پيشرفته، دارا بودن ساختار اداري و مديريتي اثربخش، مشارکت مؤثر بخش تعاوني، خصوصي و عمومي و گسترش آگاهي عمومي، به‌عنوان کارآمدترين نهاد ذيربط به‌گونه‌اي عمل نمايد تا حد اکثر آحاد جامعه هدف در حد استانداردهاي ملي و بين‌المللي به آب شرب كافي و سالم و امکانات جمع‌آوري، انتقال و تصفيه بهداشتي فاضلاب دسترسي داشته باشد و در منطقه و استان درحوزه‌هاي حفاظت منابع آب، كمك به حفظ محيط‌زيست، تأمين بهداشت عمومي مردم و صدور خدمات فني و مهندسي به عنوان شرکتی پيشرو شناخته شود.


چشم انداز مطلوب بخش آب و فاضلاب در افق بیست سال آینده
 

  • دسترسي و برخورداري صد در صد جمعيت شهري و روستايي كشور به آب شرب و بهداشتي با معيارها و استانداردهاي كمي و كيفي.

  • دسترسي و برخورداري كليه شهرها و روستاهاي مواجه با بحران زيست محيطي به سامانه هاي جمع آوري، تصفيه و دفع فاضلاب (حدود 60 درصد جمعيت شهري و 30 درصد جمعيت روستايي).

  • الزام تطبيق فرآيند تصفيه و دفع فاضلاب هاي صنعتي با استاندارهاي ملي.

  • تحقق خودكفايي و خوداتكائي مالي واحدهاي آب و فاضلاب در عرصه خدمات بر مبناي قيمت تمام شده.

  • دستيابي به ساختار اداري و مديريتي كارآمد با هدف تسهيل و ارتقاء خدمات.

  • دستيابي به تعادل و حفاظت كمي و كيفي منابع آب شرب و بهداشتي با نگرش جامع زيست محيطي.

  • دستيابي به شاخص مطلوب هدررفت آب در تاسيسات تامين، انتقال و توزيع.

  • دستيابي به فن آوري پيشرفته و روزآمد براي نيل به بهره وري مطلوب از تاسيسات آب و فاضلاب.

  • گسترش باور همگاني براي آب بعنوان كالاي اقتصادي بدون جايگزين و استفاده بهينه از آن بر پايه الگوي مصرف.

  • ايجاد بستر و زمينه مناسب براي تنوع بخشي در روشهاي توزيع آب (گسترش صنايع بسته بندي و ايجاد سامانه هاي دو شبكه اي).

  • دستيابي به شرايط مساعد جهت مشاركت بيشتر بخش خصوصي در مراحل ايجاد و بهره برداري از تاسيسات آب و فاضلاب.

  • دستيابي به اهداف مديريت تقاضا با تغيير نگرش از مديريت مصرف به مديريت تقاضا در بهره برداري از منابع آب (تعادل بخشي بين تامين و تقاضا).
     

محدوديتها

  • رشد جمعيت و افزايش تقاضا براي دستيابي به آب با كيفيت بهتر.

  • رشد تقاضا و تشديد رقابت بين نيازمنديهاي آبي بخشهاي مختلف (كشاورزي، صنعت و شرب).

  • عدم تناسب توسعه و استقرار مراكز جمعيتي و صنعتي با پتانسيل منابع آب تجديد شونده.

  • محدوديت منابع آب تجديد شونده و كاهش شاخص سرانه آب.

  • افزايش مصرف سرانه آب ناشي از ارتقاء سطح رفاه و بهداشت مردم.

  • بحران ناشي از خشكساليها و نوسانات جوي و برداشت بيش از حد از آب سفره هاي زيرزميني.

  • روند رو به رشد آلودگي منابع آب ناشي از عملكرد بخشهاي مختلف صنعتي، كشاورزي و انساني.

  • محدوديت منابع مالي جهت سرمايه گذاري.

  • عدم توازن بين تعرفه ها و قيمت تمام شده ناشي از اعمال محدوديتهاي قانوني براي منطقي ساختن قيمت خدمات آب و فاضلاب.

  • محدوديتهاي قانوني براي منطقي ساختن قيمت خدمات آب و فاضلاب.

  • عدم وجوددشرايط مناسب براي اعمال بنگاهداري اقتصادي در شركتهاي آب و فاضلاب.

  • نگرش سنتي به آب به عنوان كالاي ارزان و قابل دسترس.

  • افزايش قيمت تمام شده محصول بدليل لزوم انتقال آب از دور دست و تصفيه آبهاي با كيفيت پايين.
     

الزامات
 

  • رعايت معيارها و استانداردهاي ملي در ارائه خدمات آب و فاضلاب.

  • توسعه تاسيسات تامين و توزیع آب شرب و بهداشتی و تاسیسات جمع آوری، دفع و تصفیه فاضلاب متناسب با رشد جمعیت در راستای توسعه شهرها و روستاها با رعایت معیارهای فنی.

  • استفاده از فن آوریهای پیشرفته در بهبود و ارتقاء کیفیت منابع آب.

  • تدوین ضوابط و اعمال مقررات تعیین و حفظ حرایم کمی، بهداشتی و زیست محیطی (کیفی) منابع آب.

  • تدوین و اعمال ضوابط و مقررات لازم جهت جلوگیری از ورود آلاینده های صنایع و واحد های آلوده کننده به منابع آب.

  • توجه به آمایش سرزمین در توسعه مراکز جمعیتی و استقرار صنایع با تاکید بر پتانسیل های آبی کشور (با تاکید بر جلوگیری از رشد و توسعه بی رویه جمعیت در شهرهای بزرگ).

  • استفاده از روشهای نوین و پیشرفته برای تصفیه آب و فاضلاب و اجرای طرحها و پروژه ها متناسب با شرایط اقلیمی.

  • استفاده از منابع آب غیر متعارف بمنظور افزایش بهره وری منابع محدود آب.

  • فراهم نمودن زمینه فنی و عملی برای بازچرخانی آب و جایگزینی پساب تصفیه خانه ها با آب کشاورزی با هدف تامین آب شرب و برقراری چرخه آب سالم در طبیعت.

  • اعمال الگوی مصرف آب همراه با تعرفه های ترجیحی متناسب با محدودیت ها و شرایط اقلیمی هر منطقه.

  • اولویت بخشی به اعمال روشهای فراگیر مدیریت تقاضا و مصرف آب نسبت به مدیریت تامین آب.

  • اولویت بخشی و الزام جدی به بازسازی و نوسازی تاسیسات آب و فاضلاب در جهت افزایش بهره وری و به حداقل رساندن هدر رفت آب.

  • لزوم گسترش استفاده از توان و قابلیتهای بخش خصوصی در ایجاد بهره برداری از تاسیسات آب و فاضلاب.

  • ضرورت تنوع بخشی به تامین منابع مالی مورد نیاز با تاکید بر فراهم نمودن زمینه مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی.

  • طراحی و تدوین تعرفه های منطقی بر مبنای قیمت تمام شده در هر منطقه یا ملحوظ داشتن الگوی مصرف، سرمایه گذاریها و ...).

  • گسترش فعالیتهای پژوهشی و مطالعاتی و ایجاد ارتباط مستمر با مراکز علمی و دانشگاهی بمنظور آشنایی و بکارگیری فناوریهای پیشرفته.

  • شناسایی، تخصیص و حفاظت منابع آب با کیفیت مطلوب در نزدیکی شهرها با اولویت مصارف شرب و در صورت ضرورت رفع کمبود آب از منابع آب دورتر یا انتقال حوزه به حوزه با الزام به پیش بینی تمهیدات جبرانی برای آثار زیست محیطی.

  • آموزش همگانی برای اصلاح روشهای مصرف آب با استفاده از وسایل ارتباط جمعی بویژه صدا و سیما.

  • بکارگیری و گسترش نظام طرح و اجرا با تاکید بر بازرسی فنی و کنترل کیفیت در کلیه مراحل طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری از تجهیزات.

  • لزوم بکار گیری وسایل اندازه گیری دقیق و سامانه تله مترینگ در مراکز تامین و مصرف آب با استفاده از فن آوری پیشرفته روز دنیا.

     

راهبردها
 

  • توجه به آمایش سرزمین در توسعه پایدار با محوریت منابع آب.

  • جامع نگری در بهره برداری از منابع آب با اولویت تامین آب شرب و بهداشتی نسبت به سایر مصارف کشاورزی و صنعتی و ...

  • اولویت بخشی به مدیریت تقاضا (مصرف) نسبت به مدیریت عرضه (تامین).

  • ارتقاء مستمر کیفیت عرضه خدمات آب و فاضلاب به مشترکین.

  • تهیه و اجرای برنامه جامع (ملی) حفاظت کمی و کیفی منابع آب شرب و بهداشتی.

  • تسریع در اجرای طرح های فاضلاب با هدف جبران عقب ماندگیهای این بخش در کشور.

  • ایجاد ساختار و تبیین و اعمال روشهای بازدارنده و پیشگیرانه از آلودگی منابع آب و پشتیبانی فنی و کارشناسی از روشهای صحیح دفع و تصفیه فاضلاب.

  • شناسایی و بکارگیری راهکارهای مناسب تجهیز منابع مالی با استفاده از ظرفیتهای دولتی، بخش خصوصی و خارجی متناسب با توسعه طرحها و پروژه ها.

  • ایجاد، تطبیق و رشد ویژگیهای بنگاهداری اقتصادی در شرکتهای عهده دار ارائه خدمات زیربنایی (آب و فاضلاب).

  • بهره گیری از کلیه شیوه های آموزش همگانی (از جمله رسانه های گروهی و ارتباط جمعی) بمنظور ارتقاء آگاهی و حساسیت های عمومی در ارتباط با مقوله آب و فاضلاب.

  • همسو نمودن توسعه شهرها و روستاها با ظرفیت ها و محدودیت های خدمات آب و فاضلاب هر منطقه.

  • ایجاد تحول در طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب داخل منازل از طریق کنترل و تایید نظام مهندسی و فراهم نمودن بستر عملی جهت واگذاری انشعاب جداگانه به هریک از واحدهای آپارتمانها.

  • الزام به رعایت استاندارد کیفی در اجرای تاسیسات خدمات زیربنایی و تولید تجهیزات مورد نیاز، برقراری نظام بازرسی فنی و کنترل کیفی در کلیه مراحل طراحی و اجرای تاسیسات و تولید تجهیزات.

  • گسترش فعالیتهای پژوهشی و مطالعاتی در بخش و بکارگیری فن آوری پیشرفته با ملاحظات زیست محیطی بمنظور تحقق اهداف توسعه پایدار.

  • حمایت از مشاورین، سازندگان و پیمانکاران بمنظور افزایش مشارکت بخش خصوصی در فعالیتهای صنعت آب و فاضلاب.

  • توسعه ارتباط بین بخش آب و فاضلاب و مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی داخلی و خارجی بمنظور بهره گیری مستمر از فن آوریهای پیشرفته.

  • بهره گیری از فن آوری اطلاعات (IT) در توسعه مدیریت بخش.

  • افزایش بهره وری نیروی کار از طریق ارتقاء دانش فنی و تخصصی و اعمال سامانه های انگیزشی.

  • حرکت در جهت رسیدن به مدیریت کیفیت فراگیر با استقرار و توسعه سیستمهای مدیریت کیفیت.

  • ایجاد سامانه های غیر متداول تامین و توزیع آب شرب مورد نیاز مصرف کنندگان در مناطقی که فاقد آب با کیفیت میباشد.

     

 

  • نوشته شده
  • در 1396/05/21
  • توسط بابک حسن پور
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه هفتم شهريور 1398
  • توسط بابک حسن پور
  • تعداد بازدید صفحه : 6688
امروز :
421
ديروز :
4293
اعضا عضو سایت :
143146
یک سال :
1461231
كل :
9855920
سایر سامانه ها
وزارت نیرو
شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
سامانه درخواستها و شکایات مهندسی آبفای کشور
سلمانه تدارکات الکترونیکی دولت
پورتال جامع مدیریت مصرف آب
وب سایت های صنعت آب و برق
ساعات کاری
شرکت به غیر از ایام تعطیل از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 الی 14:30 و روزهای پنجشنبه از ساعت 7:30 الی 13:30 آماده ارائه خدمات می باشد.پورتال شرکت بصورت 24 ساعته در طول سال فعال می باشد
آدرس: تبريز - بلوار 29 بهمن - جنب دانشگاه تبريز
شماره تماس: 041333188714
ایمیل: info(at)abfaazarbaijan.ir
کدپستی: 5166617365
صندوق پستی: 1751
فاکس: 04133309992
استفاده از مطالب وب سایت با ذکر منبع بلامانع است. آخرین بروزرسانی : پنجشنبه هیجدهم ارديبهشت 1404

Powered By : ITShams.ir

اطلاعیه ها

  • 1403/03/24 اطلاعیه شرکت آب وفاضلاب استان آذربایجان شرقی در خصوص قطعی آب و افت فشار در آخر عباسی
  • 1403/03/24 بقای آب در دست من و توست آب را بدون اسراف مصرف کنیم
  • 1403/03/19 بررسی عملکرد مدرسان میانی آموزش و پرورش استان پیرامون جشنواره فراگیری نخستین واژه آب
  • 1402/08/10 جلسه هم اندیشی دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی و اداره کل آموزش و پرورش این استان در خصوص ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب
  • 1402/08/14 محمد خانی مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی : 2هزار و950 متر باقیمانده خط انتقال فاضلاب هادیشهردر حال اجرا می باشد
خروج